Hírek : 2007-es motorkerékpár-újdonságok |
2007-es motorkerékpár-újdonságok
Zsolt 2006.12.14. 07:15
A márka csupa szenzációval szolgált Milánóban, s nyugodtan kijelenthető, hogy története egyik legfontosabb időszakát éli jelenleg.
Az SL 750 Shiver az első motor, amelyen a gázmarkolat teljesen elektronikusan vezérelt, az NA 850 Mana az első teljesen automata sebességváltós gép, azaz kuplung nélküli motor. Immár szériagyártású motokrossz masinájuk is van, míg a Race Machine erőforrása a márka első négyütemű V4-es blokkja.
Az SL 750 Shiverrel az Aprilia a jelenlegi legfontosabb nagymotorszegmensben, a középkategóriás naked bike-ok között szeretne hódítani. A sikerre minden esély megvan, hiszen mind műszakilag, mind formailag igazi jelenség az új modell. Az Aprilia első kéthengeres naked bike-jában egy teljesen új 750 cm3-es V2-es erőforrás dolgozik, a gyújtásról égésterenként két gyertya, az üzemanyag-ellátásról pedig elektronikus injektor gondoskodik. A legfőbb újdonság azonban az elektronikusan vezérelt pillangószelep, aminek köszönhetően optimálisabb a teljesítménykifejtés, no és a fogyasztás is csökken. A 95 lóerős és 80,9 Nm nyomatékú Shivert ezenkívül pattogásgátló kuplunggal is felszerelték. Futóműve és fékrendszere is átlagon felüli. Elöl 43 milliméteres belsőcső-átmérőjű fordított teleszkópja van, váza térhálós acélcsőháló és alumíniumöntvény kombinációja, hátsó lengővillája pedig alumíniumból készült, s egy oldalsó, himbarendszer nélküli rugóstaggal kapcsolódik a vázhoz.
Az NA 850 Mana is egy V2-es blokkal ellátott naked bike, amelynek futóműve szinte teljes egészében megegyezik a Shiverével. A 75 lóerős és 76,5 Nm maximális nyomatékú, 839 cm3-es blokk erőátviteli egysége viszont teljesen egyedi. Az NA 850 Mana négy különböző üzemmódot kínáló automata váltójával a "normál", "sport" és "vizes út " kapcsolási menü közül választhatunk, s van egy hétfokozatú, szekvenciális kapcsolási program is. A hét fokozatot a kormányról egy gombbal, vagy lábbal, a váltókar segítségével kapcsolhatjuk. Természetesen bármelyik fokozatban, bármilyen fordulatszámon választhatunk az automata és a szekvenciális váltó között.
|