Motorok
Motorok
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Menü
 
Számláló!!
Indulás: 2006-02-10
 
Hírek
Hírek : Suzuki GSX-R 1000 K7

Suzuki GSX-R 1000 K7

  2006.12.14. 16:21

A 2007-es modellév egyik szenzációja a Suzuki új GSX-R 1000-es verziója lehet, amelyen a superbike-vb és a MotoGP hadszínterén alkalmazott megoldásokat vezetnek be a gyár szakemberei. A nagyobb erő és az optimalizált kezelhetőség azonban nem minden, a feljesztőmérnökök a környezetvédelemnek is fontos szerepet szánnak.

A 2005-ös GSX-R1000-es (K5) etalon volt a versenypályákon és a közutakon. A superbike-sorozatban egyéni és gyártói vb-címet szerzett, míg az endurance, azaz a hosszú távú megbízhatósági vb-n tavaly és idén egyaránt begyűjtötte mindkét trófeát. A K5-ös az utcákon is kiemelkedett, hiszen a forgatónyomaték, a teljesítmény, a működési karakterisztika és a vezethetőség szempontjából is mérce volt kategóriájában. E versenysikerek, tapasztalatok és tulajdonságok vezették a Suzukit a K7-es tervezésénél is. A gyár ígérete szerint az újdonság kezesebb, könnyebben vezethető és a gázadásokra még kiszámíthatóbban reagál, mint elődje.

Új mérföldkő?

A Suzuki mindig a maga útját járta az ezres szupersportgép tervezésénél. Míg a konkurencia folyamatosan a furatszélesség növelésével próbál meg
teljesítményt növelni, addig a Suzuki nem változtatott a blokktest furat-löket viszonyán. A K5-öshöz hasonlóan a K7-esen is megmaradt a 73,4x59 milliméteres furat-löket arány, gázreakciója, teljesítményleadása és nyomatékrugalmassága mégis nagyságrendekkel javult. Egyrészt teljesen új hengerfejet, másrészt új fejlesztésű elektronikus befecskendező-rendszert kapott. A K7-es hengerfejében új titánszelepeket helyeztek el, a szívócsatornák 10, a kipufogócsatornák 20 százalékkal lettek nagyobbak, a szeleptányérok átmérőjét pedig annak ellenére is meg tudták növelni, hogy az égéstér méretei nem módosultak. Az SDTV, azaz a kettős pillangószelepes, dupla befecskendezős rendszer új generációs injektorokat kapott, amelyek 4 helyett 12 lyukon keresztül porlasztják az üzemanyagot. A hatékonyabb teljesítményleadás érdekében a Suzuki az alumíniumdugattyúkat és a kiegyenlítőtengelyt is áttervezte, minek köszönhetően csökkent a súrlódás és a vibráció. A K7-es blokkjának hűtése is fejlődött, hiszen a trapéz alakú hűtőradiátor kapacitása 10 százalékkal nagyobb a korábbinál.

A blokk megnövelt hatékonysága mellett a károsanyag-kibocsátás mértékét is csökkentette a Suzuki. A K5-ös még csak az Euro 2-es, ellenben az új kipufogószelep-rendszerrel és háromutas katalizátorral felszerelt K7-es már az Euro 3-as normáknak is tökéletesen megfelel. A háromutas katalizátor pedig igencsak helyigényes, amiért a Suzuki az egykori GSX-R 1100-hoz hasonlóan ismét két, hagyományosan elhelyezett kipufogódobba vezette a négy henger csőrendszerét.

A nagyok nyomdokain

A versenysportból elsősorban a motorelektronika fejlesztéseit vitték át a szériagyártásba. Az új motorvezérlés a K5-öshöz viszonyítva négyszeres kapacitású lett, az ECM-rendszer pedig már nem csak a befecskendezést és a kipufogórendszert irányítja. A Suzuki egy igazi világújdonsággal is ellátta a K7-est, e megoldás eddig csak a MotoGP-ben és a superbike-vb-n volt látható! A vezető által is szabályozható teljesítményleadásról, azaz a változtatható motorelektronikáról van szó. A K7-es jobb oldali kormánymarkolatán található gombbal – az útviszonyok és a gumikopás függvényében – három beállítás közül választhat a motoros. A változtatás természetesen menet közben aktiválható és három programot tartalmaz. Az esős, a vegyes és a száraz körülményekhez alkalmazható teljesítményleadás közül lehet választani, az elektronika pedig a körülményekhez igazított teljesítmény-jellegtérképet hívja elő a menürendszerből.

A legapróbb részletekig

A módosított soros négyhengeres erőforrás és az új motorelektronika mellett a 2007-es GSX-R1000-es új vázat, változtatott futóművet, hatékonyabb fékrendszert és új idomrendszert is kapott. Az alumínium présöntvény kettős hídváz könnyebb és merevebb lett, ezt főként a kevesebb hegesztési varrattal és rögzítésponttal értek el. Az első villa is merevebb – belsőcső-átmérője ugyan maradt 43 milliméteres, ám a vezetőcső átmérője 54-ről 56 milliméterre növekedett, továbbá a kormánynyak is nagyobb lett. A hátsó futómű is teljesen új, a könnyebb és merevebb alumínium hátsó lengővilla új központi rugóstagot és himbarendszert kapott annak érdekében, hogy az újdonság hajtásteljesítménye a lehető legjobb legyen. A hatékonyabb hajtás érdekében a tengelytávot is megnövelték, az immár nem 1405, hanem 1415 milliméter.

A fékrendszer alkotóelemeinek mérete nem változott, ám a részletmegoldások annál inkább. Az első féktárcsákon több úszóbütyköt helyeztek el, aminek révén megfelelőbb a hőleadási képesség, míg hátul az idei GSX-R600-hoz hasonlóan a féknyerget a lengővilla felett rögzítették. A GSX-R 600-as megoldásai az állítható lábtartókonzolon és az idomokon is visszaköszönnek. A lábtartókonzolok 14 milliméteres távolságban, vízszintesen és magasságban 3 pozícióban állíthatók. A gömbölydedebb és keskenyebb idomzat is a kis Gixxert idézi. Az orridom kisebb, s elöl magasabbra húzták fel a szélvédőplexit. Az idomzathoz mérten keskenyebb a nyereg is, ez egyszerűbbé teszi a gyors kanyarváltásokat, és álló helyzetben megkönnyíti a lábletételt is.

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Szavazz!!
Melyik a legobb "szocimoci"?

MZ
Pannónia
Jawa
Romet
Riga
Simson
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
E-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!